طراحی سایت باشگاه مشتریان

 طراحی باشگاه مشتریان

طراحی باشگاه مشتریان به کانال ارتباطی با مشتریان گفته می‎شود. از طریق این طراحی سایت می‎توان علاوه بر مشتریان، با سازمان ها نیز به طور مستقیم یا غیرمستقیم ارتباط برقرار کرد. هدف از آن فعال کردن مشتریان و افزایش وفاداری آنها می‎باشد. به هر میزان که مشتریان وفادارتر باشند، میزان فروش و سودآوری نیز بیشتر می‎شود.

  • تاثیرات طراحی سایت باشگاه مشتریان بر حفظ مشتری

نحوه تبلیغاتی که در طراحی سایت باشگاه مشتریان صورت می‎گیرد، تاثیر زیادی بر میزان موفقیت آن‌ دارد. با این وجود تمامی شرکت ها برای حفظ مشتریان در هر موقعیتی باید تلاش کنند. به این دلیل که بازارها به طور چشمگیری رقابتی شده اند و از سوی دیگر مشتریان نسبت به گذشته آگاه تر هستند که قانع کردن آنها به سختی صورت می‎گیرد.

طراحی سایت باشگاه مشتریان از جمله روش هایی که از طریق آن می‎توان ضمن معرفی محصولات، خدمات و فرآورده های شرکت، آنها را در جریان نحوه تولید و چگونگی خدمات قرار داد. این امر به بهبود سودآوری کلی عملیاتی به وسیله حفظ مشتری می‎انجامد. تاثیرات باشگاه مشتریان را می‎توان به صورت زیر خلاصه کرد:

  • تعامل میان مدیران شرکت ها و مشتریان در طراحی سایت باشگاه مشتریان
  • افزایش میزان اطلاعات و دانش مشتریان در رابطه با محصولات
  • افزایش میزان فروش و بالا رفتن سودآوری شرکت با توجه به طراحی باشگاه مشتریان

 

با توجه به اهمیت تاثیرات طراحی سایت باشگاه مشتریان بر افزایش میزان مشتریان و موفقیت کسب و کارها، طراحی وب سایت برای این واحد ارتباطی اهمیت پیدا می‎کند. قبل از طراحی سایت باشگاه مشتریان، ابتدا باید هدف از آن مشخص شود. برای مثال گاهی ممکن است هدف مدیریت از طراحی سایت حفظ مشتریان فعلی و ارائه خدمات و فروش محصولات برای آنها باشد.

اما در برخی موارد نیز مدیریت اهداف بیشتری را دنبال می‎کند برای مثال جذب مشتریان جدید، ایجاد یک پایگاه اطلاعاتی مشتری قوی، پشتیبانی از سایر بخشها از طریق ایجاد اطلاعات، امکان دسترسی مشتریان به اطلاعات و ایجاد فرصتهای ارتباطی بین مدیریت و مشتریان.  از سوی دیگر، در طراحی سایت باشگاه مشتریان توجه به برخی مولفه ها ضروری است که عبارتند از:

  • توجه به زنجیره حفظ کنندگی باشگاه مشتریان

اولین هدف طراحی سایت باشگاه مشتریان حفظ مشتریان و کسب سود از لحاظ اقتصادی است. در این صورت باید به اثر حفظ کنندگی مستقیم طراحی وب سایت باشگاه مشتریان توجه داشت. این اثر حفظ کنندگی بر پایه منافع مشتریان قرار دارد و زمانی کسب می‎شود که اعضا باشگاه، یک رابطه وفادارانه را با مدیریت برقرار کنند. به همین دلیل، قرار دادن برخی بخش ها در قسمت سایت باشگاه مشتریان اهمیت پیدا می‎کند که عبارتند از: بخش های درباره ما و تماس با ما.

  • دسته بندی خدمات

در طراحی باشگاه مشتریان باید خدمات و محصولات به طور مجزا در اختیار مشتریان قرار بگیرد. توانایی تقسیم بندی خدمات و محصولات به بخش های مختلف، یکی از نکاتی که باید در زمان طراحی سایت به آن توجه شود.

  • قرار دادن پایگاه اطلاعاتی در سایت باشگاه مشتریان

در زمان طراحی سایت باشگاه مشتریان باید قسمتی از آن به طور اختصاصی برای اطلاعات و محتواهای علمی در نظر گرفته شود. پایگاه های اطلاعاتی وب سایت باید بیشتر به شکل استراتژیک به آن پرداخته شود. چرا که هیچ شرکتی بدون داشتن دانش و اطلاعاتی کامل در مورد محصولات و خدمات خود، قادر به رقابت نیست.

جهت اطلاعات بیشتر و مشاوره با ما تماس بگیرید : 021-229 20 180 | 021-222 73 875

       

نظرات کاربران

برای این مطلب نظری ثبت نشده، شما اولین نظر را ارسال نمایید.

ثبت نظر

875 73 222     180 20 229 - 021