گوگل به عنوان یکی از مهمترین موتورهای جستجو برای تمامی کاربران شناخته شده است. این موتور جستجو اهمیت زیادی برای درخواست کاربران قائل می باشد و هدف اصلی خود را نمایش صفحه نتایج مطابق با خواست و نیاز آنها قرار داده است.
به طوری که هر روز شاهد افزایش و حتی در مواردی تغییر معیارهای این شرکت برای رتبه بندی وب سایت ها هستیم. این کار به منظور جلوگیری از فریبکاری برخی وبمسترها و همچنین افزایش توانایی این موتور جستجو برای رتبه بندی بهتر وب سایتها انجام میشود.تمام این کارها به منظور حفظ سئو و بهینه سازی سایت انجام میگیرد.
در این میان در نظر گرفتن مجموعه ای از الگوریتم ها، گوگل را برای رتبه بندی بهتر وب سایت ها یاری میکند. این الگوریتم ها هر یک با نام های مختلفی خوانده میشوند و مسئولیت های متمایزی را نیز بر عهده دارند. جدیدترین الگوریتم های گوگل را میتوان به شکل زیر دسته بندی کرد:

الگوریتم کبوتر وظیفه بررسی محتواهای صفحات و مقایسه آنها با کلمات کلیدی جستجو شده را بر عهده دارد. این الگوریتم محتواها و مطالبی را که متناسب با کلمات کلیدی تشخیص دهد را در خود بایگانی کرده و سپس با مقایسه چندین صفحه (از نظر میزان استفاده از این کلمات کلیدی) آنها را رتبه بندی میکند. تمامی این عملیات در چند ثانیه انجام میشود. همچنین الگوریتم کبوتر میتواند به محلی کردن نتایج جستجو نیز کمک کند.
این الگوریتم مسئولیت تشخیص بک لینک ها را برعهده دارد. به طوری که تمامی لینک هایی که درون وب سایتها قرار میگیرد را شناسایی میکند. در صورتی که بک لینک اسپم، شکسته و غیر مرتبط باشد، توسط این الگوریتم مردود شناخته میشود و رتبه صفحه کاهش مییابد. در مواردی نیز صفحاتی که از این نوع بک لینک ها استفاده میکنند مشمول جریمه و مجازات سایبری میشوند.
قدرت صفحات از طریق الگوریتم Page Authority مشخص می شود. برای این کار از معیارهایی همچون میزان لینک ورودی از دیگر سایتها، کیفیت محتوا، تعداد بازدید کننده و زمان ورود بازدیدکنندهها استفاده می شود. در پایان نیز به صفحات موفق رتبه برتر داده می شود.
در صورتی که یک صفحه از کلمات کلیدی رایج استفاده کرده باشند، توسط الگوریتم PayDay Loan شناسایی میشوند و در نتیجه از میزان رتبه آنها کاسته میشود. این الگوریتم اساس کار خود را نمایش صفحاتی قرار داده است که در محتوای آنها کلمات کلیدی متمایز استفاده شده باشد.
نام گذاری این الگوریتم به دلیل شباهت آن با پرنده مگس خوار است که با گلچین کردن محتواها، آنها را رتبه بندی میکند. این الگوریتم با تجزیه و تحلیل عبارتهای جستجو شده از سوی کاربران، به دنبال محتواهای متناسب با آنها میگردد. عبارتهایی که توسط این الگوریتم مد نظر است، مترادفها و عبارتهایی هستند که با کلمات کلیدی مورد نظر کاربران تناسب معنایی دارند.
الگوریتم Page Layout صفحاتی که در آنها تبلیغات بیش از حد صورت گرفته باشد را شناسایی میکند. این صفحات به دلیل تبلیغات بیش از حد برای بازدیدکننده آزاردهنده هستند. بنابراین توسط این الگوریتم شناسایی شده و در صفحه نتایج جستجو حذف میشوند.

این الگوریتم مسئول تشخیص و شناسایی محتواهای کپی برداری شده و تکراری است. همچنین اگر روش های فریبکاری در وب سایت استفاده شده باشد، توسط الگوریتم پاندا شناسایی میشود. در نتیجه از میزان صفحات با صفحات بی کیفیت کاسته میشود.
جهت اطلاعات بیشتر و مشاوره با ما تماس بگیرید : 021-229 20 180 | 021-222 73 875