جدیدترین الگوریتم های گوگل

گوگل به عنوان یکی از مهمترین موتورهای جستجو برای تمامی کاربران شناخته شده است. این موتور جستجو اهمیت زیادی برای درخواست کاربران قائل می باشد و هدف اصلی خود را نمایش صفحه نتایج مطابق با خواست و نیاز آنها قرار داده است.

به طوری که هر روز شاهد افزایش و حتی در مواردی تغییر معیارهای این شرکت برای رتبه بندی وب سایت ها هستیم. این کار به منظور جلوگیری از فریبکاری برخی وبمسترها و همچنین افزایش توانایی این موتور جستجو برای رتبه بندی بهتر وب سایت‎ها انجام می‎شود.تمام این کارها به منظور حفظ سئو و بهینه سازی سایت انجام میگیرد.

در این میان در نظر گرفتن مجموعه ای از الگوریتم ها، گوگل را برای رتبه بندی بهتر وب سایت ها یاری می‎کند. این الگوریتم ها هر یک با نام های مختلفی خوانده می‎شوند و مسئولیت های متمایزی را نیز بر عهده دارند. جدیدترین الگوریتم های گوگل را می‎توان به شکل زیر دسته بندی کرد:

جدیدترین الگوریتم های گوگل

 

  • الگوریتم کبوتر

الگوریتم کبوتر وظیفه بررسی محتواهای صفحات و مقایسه آنها با کلمات کلیدی جستجو شده را بر عهده دارد. این الگوریتم محتواها و مطالبی را که متناسب با کلمات کلیدی تشخیص دهد را در خود بایگانی کرده و سپس با مقایسه چندین صفحه (از نظر میزان استفاده از این کلمات کلیدی) آنها را رتبه بندی می‎کند. تمامی این عملیات در چند ثانیه انجام می‎شود. همچنین الگوریتم کبوتر می‎تواند به محلی کردن نتایج جستجو نیز کمک کند.

  • الگوریتم گوگل پنگوئن

این الگوریتم مسئولیت تشخیص بک لینک ها را برعهده دارد. به طوری که تمامی لینک هایی که درون وب سایت‎ها قرار می‎گیرد را شناسایی می‎کند. در صورتی که بک لینک اسپم، شکسته و غیر مرتبط باشد، توسط این الگوریتم مردود شناخته می‎شود و رتبه صفحه کاهش می‎یابد. در مواردی نیز صفحاتی که از این نوع بک لینک ها استفاده می‎کنند مشمول جریمه و مجازات سایبری می‎شوند.

  • الگوریتم Page Authority

قدرت صفحات از طریق الگوریتم Page Authority مشخص می شود. برای این کار از معیارهایی همچون میزان لینک ورودی از دیگر سایتها، کیفیت محتوا، تعداد بازدید کننده و زمان ورود بازدیدکننده‌ها استفاده می شود. در پایان نیز به صفحات موفق رتبه برتر داده می شود.

  • الگوریتم PayDay Loan

در صورتی که یک صفحه از کلمات کلیدی رایج استفاده کرده باشند، توسط الگوریتم  PayDay Loan شناسایی می‎شوند و در نتیجه از میزان رتبه آنها کاسته می‎شود. این الگوریتم اساس کار خود را نمایش صفحاتی قرار داده است که در محتوای آنها کلمات کلیدی متمایز استفاده شده باشد.

  • الگوریتم مرغ مگس خوار

نام گذاری این الگوریتم به دلیل شباهت آن با پرنده مگس خوار است که با گلچین کردن محتواها، آنها را رتبه بندی می‎کند. این الگوریتم با تجزیه و تحلیل عبارتهای جستجو شده از سوی کاربران، به دنبال محتواهای متناسب با آنها می‎گردد. عبارتهایی که توسط این الگوریتم مد نظر است، مترادفها و عبارتهایی هستند که با کلمات کلیدی مورد نظر کاربران تناسب معنایی دارند.

  • الگوریتم Page Layout

الگوریتم Page Layout صفحاتی که در آنها تبلیغات بیش از حد صورت گرفته باشد را شناسایی می‎کند. این صفحات به دلیل تبلیغات بیش از حد برای بازدیدکننده آزاردهنده هستند. بنابراین توسط این الگوریتم شناسایی شده و در صفحه نتایج جستجو حذف می‎شوند.

  • الگوریتم گوگل پاندا

این الگوریتم مسئول تشخیص و شناسایی محتواهای کپی برداری شده و تکراری است. همچنین اگر روش های فریبکاری در وب سایت استفاده شده باشد، توسط الگوریتم پاندا شناسایی می‎شود. در نتیجه از میزان صفحات با صفحات بی کیفیت کاسته می‎شود.

جهت اطلاعات بیشتر و مشاوره با ما تماس بگیرید : 021-229 20 180 | 021-222 73 875

       

نظرات کاربران

برای این مطلب نظری ثبت نشده، شما اولین نظر را ارسال نمایید.

ثبت نظر

875 73 222     180 20 229 - 021