بهینه سازی وب سایت
گوگل به عنوان یکی از محبوبترین موتورهای جستجو، قابلیت زیادی در رتبه بندی وب سایت ها دارد که توانایی این موتور جستجو را باید در المانهایی که برای رتبه بندی در نظر میگیرد، جستجو کرد. گوگل با مشخص کردن مجموعه ای از الگوریتم ها و پارامترهای مشخص به عنوان معیار اصلی برای رتبه بندی و بهینه سازی و سئوی سایت استفاده میکند. در عین حال از انتشار الگوریتم های خود برای کاربران خودداری کرده و هر ساله نیز آنها را تغییر میدهد.
شناخت الگوریتم های گوگل براساس تجربیات مدیران وب سایت و برخی از شرکت های طراحی سایت صورت میگیرد. بر این اساس، بهینه سازان وب سایت ها، بر این نظرند که گوگل با تغییرات کوچک و جزئی بر روی الگوریتم ها سعی دارد تا صفحه نتایج را به شکل بهتری در اختیار کاربران اینترنتی قرار دهد. در این زمینه باید از چند الگوریتم نام برد که در افزایش رتبه یک سایت نقش موثری را ایفا میکنند از جمله الگوریتم های پاندا، مرغ مگس خوار، کبوتر، پنگوئن و ... . در زیر به بررسی هر یک از الگوریتم ها میپردازیم.
الگوریتم پاندا به عنوان یکی از مهم ترین الگوریتم های گوگل شناخته شده که یک آنتی اسپم و موظف به شناخت اسپم های موجود در سایت است. این الگوریتم محتواهای بی کیفیت، کپی شده، تکراری، تکرار بیش از حد کلمات کلیدی و سایر روش های فریبکاری را در وب سایت ها شناسایی کرده و در نتیجه از نشان دادن وب سایت در صفحه نتایج جستجو جلوگیری میکند.
الگوریتم پنگوئن نیز با استفاده از شیوه بهینه سازی سیاه، سعی دارد تا لینک های اسپم و وب سایت های غیرعادی را شناسایی کند. این الگوریتم تمامی اقدامات افراط گونه برخی سایت ها را تشخیص و بر این اساس از نشان دادن یک وب سایت بی کیفیت در صفحه نتایج جستجو جلوگیری میکند. الگوریتم پنگوئن می تواند بر روی عناوین محتوای صفحات و همچنین لینک ها متمرکز شود و هر گونه اشتباه را در آنها شناسایی کند.
الگوریتم مرغ مگس خوار به طور مستقیم با محتوای وب سایت ارتباط برقرار میکند. روش کار به این صورت میباشد که همچون یک مرغ مگس خوار قادر به تشخیص محتواهای بی کیفیت است. این کار از طریق تجزیه و تحلیل عبارات و کلمات کلیدی جستجو شده توسط کاربران انجام میشود. دقت و سرعت دو اصل اساسی در عملکرد الگوریتم مرغ مگس خوار است که به جای تمرکز بر کلمات، جملات و مکالمات را به طور کلی در نظر میگیرد و هدف آن یافتن موضوع مرتبط با کلمات کلیدی است و نه صفحاتی که در آن چند کلمه کلیدی استفاده شده است.
الگوریتم کبوتر به منظور بررسی منطقه بندی و جستجوهای محلی در نظر گرفته شده است. زمانی که کاربران اینترنتی یک عبارت را جستجو میکنند، الگوریتم کبوتر موجب بهبود پارامترهای مرتبط با مسافت و موقعیت جغرافیایی نتایج جستجو میشود. ناگفته نماند، در صورتی که در وب سایت آدرس محل فعالیت شرکت، نقشه های محلی و سایر اطلاعات مربوط به فعالیت منطقه ای ثبت شده باشد، این الگوریتم به خوبی عمل کرده و وب سایت را در اختیار کاربران قرار میدهد.
جهت اطلاعات بیشتر و مشاوره با ما تماس بگیرید : 021-229 20 180 | 021-222 73 875