استفاده از توییتر

در این روزها در هر جمع و جایی که بحث از اینترنت و وب سایت ‌های معروف اینترنتی و شبکه های اجتماعی مختلف است حتما شما نامی از Twitter ‌شنیده اید و کم و بیش با آن آشنایی دارید .

ممکن است که این سؤال برای شما پیش آید که رسانه اجتماعی توئیتر چیست و چه کاربردی در بازاریابی اینترنتی دارد و دقیقا با آن می‌توان چه کاری را انجام داد ؟

اصطلاح توئیتر در سال 2006 همراه با پیاده سازی و طراحی سایت و راه ‌اندازی وب سایت Twitter.com به وسیله ی سه دوست معروف گردید .

زمان زیادی طول نکشید که نام این وب سایت بر سر زبان ها افتاد و افراد زیادی به سمت آن آمدند و بعد ها به سرعت ده‌ها نوع دیگر از وب سایت ها با خدماتی مشابه و مرتبط با توئیتر ایجاد شدند .

در سال های گذشته که هنوز بحثی از مفهوم وب ۲/۰ در اینترنت و دنیای مجازی نبود ، وبگردی های افراد و کاربران اینترنت در حد چت کردن با یک دیگر و یا مثلا مطالعه ی وب سایت های خبری بود و فراتر از این نمی رفت . اما کم کم و با معرفی مفهوم وب ۲/۰ نوع وب گردی ها عوض شده و لذت بخش گشت .

به عنوان مثال رسانه ها و شبکه های اجتماعی یکی از بهترین و معروف ترین شاهکار های وب ۲/۰ می باشند که تنوع زیادی دارند. قطعا شبکه ی اجتماعی توییتر هم از سایت های بسیار جذاب این روز هاست . اما دقیقا کار تویتتر چیست و چرا باید با ان آشنا شویم ؟

وب سایت توییتر (Twitter) نوعی سرویس به اصطلاح میکروبلاگینگ می باشد که اولین مرتبه با شعار : چه می کنید؟ یا همان (What are you doing) پا به میدان گذاشته و در حقیقت این هدفش بود که هم اکنون نیز دارای آلترناتیو هایی هم شده است .

از دیگر ویژگی وبسایت توییتر این است که فقط به تایپ ۱۴۰ کاراکتر محدود می باشد و بیش تر از آن نمی توان تایپ کرد .

شاید به خاطر این دو ویژگی و مشخصه ی جدید و تازه بود که توییتر خیلی سریع در میان افراد و کاربران دنیای مجازی محبوبیت پیدا کرده و نظر آن ها را به خود جلب نمود .

شاید در ابتدا شروع کار با آن برای شما مشکل باشد و ندانید دقیقا چه چیزی می خواهید و به چه چیز هایی نیاز دارید ؟

اما باید گفت که شبکه ی توییتر پیچیدگی خاصی ندارد و کار کردن با آن مثل آب خوردن می باشد و تنها کاری که لازم است تا انجام گیرد این است که به صفحه ی آن رفته و در ان جا ثبت نام نمایید و پروفایل مخصوص به خود را پر کنید و به همین سادگی شما یک صفحه خواهید داشت و یک توییتریست می شوید .

مطلب دیگری که توئیتر را معروف و محبوب کرد ، امکان و ویژگی « دنبال کردن » (Following) در بین اشخاص بود و یا مسئله ی « دنبال شدن » به وسیله ی افراد دیگر (Follwer) .

بعد از این که شما یک دوست را فالوو و دنبال نمایید ، سریعا می ‌توانید تمامی توئیت‌ های شخصی او را در حساب کاربری تان ببینید و آن ها را ری توییت نمایید .

توئیتر در حال حاضر امکان توئیت کردن به وسیله ی موبایل را هم ایجاد نموده و نتیجه ی این کار یعنی این که توئیتر همواره همراه کاربران خود می باشد و آن ها با استفاده از تلفن همراه خودشان می توانند صفحه توییتر شان را چک کرده و دیگر محدودیت زمانی و مکانی نخواهند داشت .

 

توئیتر هم اکنون علاوه بر این که یک وب سایت ثبت کردن خاطره است ، سایتی است برای انجام دادن فعالیت ‌های تخصصی و علمی، محلی می باشد برای به اشتراک گذاشتن تمام فکر ها و ایده ‌های جدید افراد ، یا کار هایی همانند گزارش های زنده از مسابقه های ورزشی همانند فوتبال و بخیلی از فعالیت‌ های جذاب و جالب دیگر که افراد می توانند آن ها را انجام دهند .

از کاربرد های فرعی دیگر در توییتر این می باشد که برخی از افسران پلیس از شبکه ی اجتماعی توییتر برای ارائه دادن اطلاعات به صورت روزانه از اتفاقات و جرایمی که سازمان های ان ها و یا حتی خودشان با آن سرو کار دارند استفاده کرده و بهره می برند .

در صفحه ی توییتر خود می توانید از هشتگ نیز استفاده نمایید . توییتر از شبکه های اجتماعی می باشد که از علامت هشتگ خیلی زیاد در توییت هایش استفاده می کند در Twitter، وقتی که یک هشتگ خیلی خاص بین افراد زیاد محبوب می شود ، در آن صورت می باشد که در بخش موضوع و تاپیک های پرطرفدار در هر صفحه ی شخصی نشان داده می شود و افراد می توانند آن را ببینند .

جهت اطلاعات بیشتر و مشاوره با ما تماس بگیرید : 021-229 20 180 | 021-222 73 875

       

نظرات کاربران

برای این مطلب نظری ثبت نشده، شما اولین نظر را ارسال نمایید.

ثبت نظر

875 73 222     180 20 229 - 021