الگوریتم پاندا

سئو و الگوریتم گوگل : یکی از الگوریتم های جدید وب سابت گوگل الگوریتم پاندا می باشد و برای اولین مرتبه در سال ۲۰۱۱ کار خود را شروع کرد و برای بهینه سازی صفحات وب سایت در نظر گرفته شد .

الگوریتم پاندا با متون و مطالب تکراری و کپی شده به صورت صریح مبارزه می‌ کند و آن ها را کنار می گذارد .

برای زبان فارسی اولین بار در فروردین ۱۳۹۱ تاثیر الگوریتم پاندا بر روی آن در نظر گرفته شد و به کار گرفته شد .

گوگل پاندا (Google Panda) از سال 2011 در نمایش جستجو ها به کار بسته شد و هنوز هم ادامه یافته است ، تغییراتی از این دسته هدفی خاص را دنبال می کنند و سعی دارند تا رتبه و جایگاه وب سایت هایی را که کیفیت خوبی ندارند را پایین بیاورند و در عوض وب سایت های پر کیفیت را در جستجوی افراد در رتبه خوب و بالا قرار دهند .

کار و هدف اساسی و اصلی الگوریتم بهینه سازی پاندا اعمال تغییرات موثر و درست در جایگاه و رتبه بندی وب سایت های مختلف و همین طور حذف وب سایت های بی ارزش و اسپم ها هست یا وب سایت های کپی شده از جاهای دیگر که اصلا ارزش محتوایی خوبی برای کاربران ندارند و تقریبا بی فایده و سود هستند .

آپدیت کردن و به روز نمودن الگوریتم پاندای گوگل چندین درصد از نتیجه های جستجو را عوض کرد و پس از این حرکت سایت هایی که از محتوا و کیفیت خوب برخوردار بودند در نتایج تغییر رتبه پیدا کرده و بالا آمدند و در عوض سایت های بی کیفیت و تکراری از نتیجه ها در موتور جستجوی گوگل حذف گردیده اند .

گوگل چه وبسایت هایی را با کیفیت می داند و برای این که از نتایج جستجو حذف نشویم باید دقیقا چه کارهایی را انجام دهیم و چه نکاتی را رعایت کنیم ؟

مهم ترین کاری که باید برای رعایت سئو و بهینه سازی موتور جستجو انجام دهیم این می باشد که طراحی وبسایت را برای کاربر و اشخاص انجام بدهیم نه برای انواع موتورهای جستجو گر ، در واقع گوگل یک هوش مصنوعی را ایجاد نموده همانند یک انسان و به کمک آن وب سایت های مختلف را دسته بندی می نماید و کاربران را به طرف بهترین وب سایت ها سوق داده تا به بهترین نتیجه ها دست پیدا کنند و راضی باشند .

در به روز رسانی این الگوریتم برخی از پارامتر های جدید در نظر گرفته شد مثل : مدت زمان ماندن کاربر در صفحات وب سایت و تعداد این بازدید ها توسط افراد ، مقدار بازدید ها از تک صفحه های مختلف سایت ها ، سرعت بالا آمدن و لود شدن سایت.

 

تمام این پارامترها بررسی شده و در نهایت به وب سایت گوگل نتایج را اعلام می کند و سپس گوگل بر اساس آن ها تصمیم می گیرد و صفحه های مفید را بر می گزیند و بهترین وب سایت ها را در رتبه های بالاتر نتایج خود به نمایش می گذارد ، از این طریق سایت های مفید از وب سایت های غیر مفید جدا شده و در سطر نتایج به نمایش گذاشته می شوند وکاربران می توانند به نتایجی که مد نظرشان است برسند.

وب سایت گوگل معمولا بدون این که بخواهد از زمانی قبل اعلام کند اقدام به آپدیت کردن و جدید سازی الگوریتم پاندا می کند و آن را به روز می نماید و شما اکثرا به کمک گفته هایی که رسمی نیستند از موضوع آپدیت مطلع می شوید و این مسئله ممکن است با تاخیر صورت پذیرد . وب مسترها معمولا دنبال تغییرات بوده و همواره تلاش می کنند تا آپدیت های گوگل پاندا را دنبال کنند و از زمان تغییرات با خبر شوند .

جهت اطلاعات بیشتر و مشاوره با ما تماس بگیرید : 021-229 20 180 | 021-222 73 875

       

نظرات کاربران

برای این مطلب نظری ثبت نشده، شما اولین نظر را ارسال نمایید.

ثبت نظر

875 73 222     180 20 229 - 021